بانک اطلاعاتی علم شیمی و زندگی

...شــیــمــی یــعــنــی زنــدگــی

بانک اطلاعاتی علم شیمی و زندگی

...شــیــمــی یــعــنــی زنــدگــی


سلامی چو بوی خوش هیدروکربنهای آروماتیک برشما که قلبهایتان همچون فلزات قلیایی الکترون های وجودتان را سخاوتمندانه به من بخشیدید و مستحکم ترین پیوندقلبی را ایجاد کردید من از با شما بودن چیزی فراتر از استوکیومتری زندگی ومولاریته شادیها آموختم امیدوارم محلول زندگی تان همواره شفاف و معادلات زندگی تان پیوسته موازنه شده و پیوند خانوادگی تان یونی ترین پیوندها و بختتان همواره به سفیدی سدیم کلرید و محلول زندگی تان از عشق و محبت فراسیرشده باشد با بیشترین درصد خلوص دوستتان دارم وبا بالاترین غلظت مولال.

بایگانی
آخرین نظرات
نویسندگان

کاربرد شیمی در تولید وسایل آتش بازی

شنبه, ۱۷ بهمن ۱۳۹۴، ۰۷:۰۰ ب.ظ

تقریبا در تمام کشورهای جهان در جشن ها و اعیاد ملی و مذهبی از وسایل آتش بازی استفاده می شود. آن ها پس از اشتعال منفجر می شوند و آبشاری از رنگ های مختلف به وجود می آورند. ایا میدانید وسایل آتش بازی چرا این چنین رنگارنگ اند؟
وسایل آتش بازی از مخلوط کردن نیترات، پتاسیم، گوگرد، ذغال سنگ و نمک های برخی از فلزات تهیه می شود. برای آنکه وسایل آتش بازی را به رنگ های مختلفی درآورندبه آن ها نمک های فلزاتی چون باریم، منیزیم، سدیم و استرانسیم می افزایند.
برای این منظور این مواد را با کلرات پتاسیم مخلوط می کنند . نمک های باریم رنگ سبز و سولفات استرانسیم رنگ آبی آسمانی ایجاد می کنند. کربنات استرانسیم باعث ایجاد رنگ زرد می شود .در حالی که استرانسیم رنگ قرمز به وجود می آورد. نمک های سدیم رنگ زرد و نمک های مس رنگ آبی پدید می آورند. 
پودر آلومینیم نیز باعث ایجاد باران نقره ای می شود. وقتی وسایل آتش بازی منفجر می شود این نمک ها می سوزند و رنگ های مختلفی فوران می کنند به این ترتیب منظره ای جالب و زطیبا پدید می آید. 
وسایل آتش بازی نخستین بار در چین تولید شدند و مورد استفاده قرار گرفتند. صدها سال بعد مردم اروپا، عربستان و یونان نیز طرز تهیه ی وسایل آتش بازی را آموختند و از آن استفاده کردند.


  • موافقین ۱ مخالفین ۰
  • ۹۴/۱۱/۱۷
  • ۴۷۱ نمایش
  • محمدامین طاهری لاری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی