بانک اطلاعاتی علم شیمی و زندگی

...شــیــمــی یــعــنــی زنــدگــی

بانک اطلاعاتی علم شیمی و زندگی

...شــیــمــی یــعــنــی زنــدگــی


سلامی چو بوی خوش هیدروکربنهای آروماتیک برشما که قلبهایتان همچون فلزات قلیایی الکترون های وجودتان را سخاوتمندانه به من بخشیدید و مستحکم ترین پیوندقلبی را ایجاد کردید من از با شما بودن چیزی فراتر از استوکیومتری زندگی ومولاریته شادیها آموختم امیدوارم محلول زندگی تان همواره شفاف و معادلات زندگی تان پیوسته موازنه شده و پیوند خانوادگی تان یونی ترین پیوندها و بختتان همواره به سفیدی سدیم کلرید و محلول زندگی تان از عشق و محبت فراسیرشده باشد با بیشترین درصد خلوص دوستتان دارم وبا بالاترین غلظت مولال.

بایگانی
آخرین نظرات
نویسندگان

هفت سین سفره‌ی شیمی را پیدا کنید...

يكشنبه, ۱۶ اسفند ۱۳۹۴، ۱۱:۵۳ ب.ظ

ما هفت عنصر جدول تناوبی هستیم ، اگر ما را پیدا کنید هفت سین سفره های نوروزی امسا ل شما میشویم.

1- من پادشاه فلزها هستم . دشمن من آب است و اگر روزی آب روی من بریزد ،هم چون مار به خود می پیچم و شعله میکشم و از بین میروم.

2- من عنصری هستم که به افتخار باز گشایی اربیتال های  ( f ) برای من ثبت شده است.

3- نمیدانم فلزم یا نافلز ! به هر حال عنصر اصلی جهان غیر زنده من هستم . بیشتر ترکیبهای کره زمین از من تشکیل شده است.

4-  الکترونگاتیوی من از تلوریم ،و شعا ع اتمی من از گوگرد بیشتر است. برسیلسیوس سوئدی در سال 1818 مرا کشف کرد و برای من از روی واژه لاتینی سلن به معنی ماه ،نامی برگزید .

5- از جمله هفت عنصر قدیمی جهان هستم . مصریان باستان از 4000 سال پیش از من برای ساختن ابزار های جنگی استفاده میکردند. در زبانهای مختلف نام های گوناگونی دارم .با اینکه در گروه IV ) A )هستم حاضرم 2 یا 4 الکترون خود را واگذار کنم.

6- از خانواده ی لانتانید ها هستم. جرم اتمی من 2.5 برابر عدد اتمی ام است. مرا ربوآ بوردان در سال 1879 در روسیه ، از خاکهای کمیاب ناحیه ی سامارسکیت استخراج کرد.

7- من از زیر نفت با شما صحبت میکنم . آیا شما به یک الکترون احتیاج ندارید؟ اگر من این الکترون مزاحم را از دست بدهم به آرزوی همیشگی خود یعنی هشتایی شدن رسید ه ام 


  • موافقین ۱ مخالفین ۰
  • ۹۴/۱۲/۱۶
  • ۹۷۳ نمایش
  • محمدامین طاهری لاری

شیمی و عید نوروز

هفت سین شیمی

نظرات (۲)

Javab hash ro ham bezar
چرا وبلاگ دیگه فعالیتی نداره?
آقایون نویسنده کجایین?
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی